شناسه کالا/خدمت شناسه کالا/خدمت
شناسه کالا/خدمت

۴ مرداد ۱۴۰۳

تعریف شناسه کالا/خدمت

شناسه کالا/خدمت یک شماره ۱۳رقمی است که به کالا/خدمت تخصیص داده می‌شود. به ازای هر ردیف در صورتحساب الکترونیکی صادره توسط مودیان، درج شناسه کالا/خدمت مرتبط الزامی است. کلیه تولیدکنندگان، واردکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمت مکلف به دریافت شناسه مذکور از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.
کلیه شناسه‌های کالا/خدمت تخصیص‌داده‌شده از طریق نشانی stuffid.tax.gov.ir قابل دریافت است.

مراحل دریافت شناسه کالا/خدمت از وزارت صمت

تولیدکنندگان/ واردکنندگان کالا می‌بایست از طریق سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir و همچنین ارائه‌دهندگان خدمت از طریق سامانه مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به نشانی portal.gs1.org.ir نسبت به اخذ شناسه کالا/ خدمت اقدام نمایند.
متولیان امر در وزارت صمت می‌بایست شناسه‌های تولیدشده را جهت بارگذاری در سامانه مدیریت شناسه کالا/خدمت به نشانی kalaid.tax.gov.ir به این مرکز ارسال نمایند. پس از تعیین مشمولیت و تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده، شناسه‌ها در سامانه شناسه کالا/خدمت به نشانی stuffid.tax.gov.ir بارگذاری می‌گردد. در انتها جهت بهره‌برداری مودیان به‌منظور صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال به سامانه مودیان می‌بایست شناسه‌های موجود در بانک اطلاعاتی سامانه فوق‌الذکر به صورت روزانه در بانک اطلاعاتی سامانه مودیان درج گردد. شایان ذکر است، مودیان می‌توانند تا زمان بارگذاری شناسه‌های اختصاصی کالا/خدمت در سامانه stuffid.tax.gov.ir، جهت صدور صورتحساب الکترونیکی، از شناسه‌های عمومی کالا/خدمت مرتبط در سامانه مذکور استفاده نمایند.

  • شرکت معتمد ملل شریف در آبان ماه 1402 با هدف ارائه راهکارهای نوآورانه و تکیه بر فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات مالیاتی و تسهیل امور مالیاتی مودیان تاسیس شد. این شرکت با بهره‌مندی از کادر مجرب و توانمند متشکل از فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و با بهره‌مندی از حمایت‌های موسسه اعتباری ملل، با ارائه سبد متنوعی از راهکارهای نرم‌افزاری با نام تجاری معتمد من، ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی را برای مودیان تسهیل می‌کند.​

    کلیه حقوق مادی و معنوی برای معتمد ملل شریف محفوظ است
  • سامانه پاسخگویی معتمد من

    سامانه پاسخگویی معتمد من