معتمد من به زودی آماده ارائه خدمات به شما مودیان محترم خواهد بود و تمامی نیازهای شما را در زمینه ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی برطرف خواهد کرد.
شما مودیان محترم به زودی می‌توانید از خدمات متنوع معتمد من بهره‌مند شوید و فرآیند ارسال صورتحساب‌های خود را به‌صورت سریع و مطمئن انجام دهید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید: ۰۲۱۶۸۱۳۱۰۱۳

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی و تسری آن به پرونده‌های مطرح در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی خبر داد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تمدید بخشودگی جرائم مالیاتی مودیان اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده و درخواست‌های متعدد مودیان به منظور تمدید مهلت پرداخت بدهي، بخشودگی جرائم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی تا ۲۹ شهریورماه تمدید شد.

همچنین بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در خصوص پرونده‌های مطرح در مراحل حل اختلاف مالیاتی که مودی تا ۲۹ شهریورماه سال جاری از اعتراض خود صرف‌نظر و نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی حداکثر تا ۲۰ اسفندماه سال جاری اقدام نماید، تا صد درصد به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت بخشودگی جرائم مالیاتی رو به پایان است، یادآور شد: به تمامی مودیان توصیه می‌کنیم از این فرصت استفاده کرده و تا ۲۹ شهریورماه بدهی مالیاتی خود را پرداخت نمایند.

گفتنی است مودیان می‌توانند با مراجعه به ادارات امور مالیاتی سراسر کشور و پرداخت بدهی مالیاتی خود از فرصت بخشودگی تا صددرصدی جرائم مالیاتی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی و ۳۰ میلیارد ریال برای اشخاص حقوقی استفاده کنند.

۳۵۰هزار نفر از اصناف، مالیات خود را نشان‌دار کردند

براساس اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور تاکنون نزدیک به ۳۵۰هزار نفر از اصناف در سال جاری اقدام به انتخاب محل خرج‌کرد مالیات‌های پرداختی خود کردند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، «آیین‌نامه هشت ماده‌ای اجرای نشان‌دار کردن مالیات‌ها» به عنوان پروژه مهم ایجاد امکان برای مردم نسبت به تعیین محل هزینه‌کرد مالیات‌های پرداختی آنان در سال جاری تصویب و ابلاغ شد.
مطابق این آیین‌نامه مؤدیان توانستند در زمان پرداخت مالیات خود در جریان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم، محل خرج‌کرد مالیات‌های پرداختی خود را تعیین نمایند.

در این راستا تأمین منابع مالی پروژه‌هایی که حداکثر منافع عمومی را فراهم می‌آورند از محل مالیات‌های پرداختی مؤدیان و با اختیار و انتخاب ایشان صورت می‌گیرد و پروژه‌ها نیز شامل پروژه‌های هستند که حداکثر منافع عمومی را در سطح ملی و استانی به دنبال دارند و می‌توانند در حوزه‌های گوناگون همچون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، حمل‌ونقل، فرهنگ، هنر و گردشگری و سایر موارد اجرا و تکمیل گردند.

بر این اساس تاکنون نزدیک به ۳۵۰هزار نفر از اصناف در سال جاری اقدام به انتخاب محل خرج‌کرد مالیات‌های پرداختی خود کردند. این افراد مجموعاً با پرداخت رقمی بیش از ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اختصاص آن به این پروژه‌ها توانستند بیش از ۵۷ درصد اعتبار لازم برای اجرا و تکمیل پروژه‌های دلخواه خود را در سطح کشور تأمین نمایند!

پروژه‌های مربوط به بخش حمل‌ونقل بیشترین تعداد مشارکت‌کننده را به خود اختصاص دادند. در این بخش بیش از ۶۴هزار نفر مشارکت کردند که با پرداخت رقمی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توانستند نزدیک به ۶۰ درصد اعتبار موردنیاز این بخش را تأمین نمایند. بعد از بخش حمل‌ونقل، بخش‌های آموزش و پرورش، منابع آب، بهداشت و درمان و ورزش و تفریحات بیشترین استقبال از جانب مشارکت‌کنندگان در طرح نشان‌دار کردن مالیات را به خود اختصاص دادند. همچنین مبالغ موردنیاز جهت اجرا و تکمیل پروژه‌های بخش امداد و نجات به میزان صد درصد و بخش حفاظت از محیط زیست به میزان ۹۳ درصد با انتخاب اصناف و صاحبان مشاغل تأمین اعتبار شد.

گفتنی است طرح نشان‌دار کردن مالیات و انتخاب محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی اصناف و صاحبان مشاغل همچنان ادامه دارد و مؤدیان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات  الکترونیک سازمان امور مالیاتی در این طرح ملی مشارکت نمایند.

 

بر اساس ابلاغ قانون اصلاح تبصره‌های ۶ و ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳، سقف مجموع معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی ۷۵ میلیارد تومان و برای اشخاص حقوقی ۷۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

قانون اصلاح تبصره‌های ۶ و ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را که در جلسه علنی ۲ مرداد امسال مجلس تصویب شده و در ۱۷ مرداد به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، به سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

بر اساس این قانون، مجموع سقف همه معافیت‌های مالیاتی مصرح در تبصره‌های مذکور از قانون بودجه سال جاری برای همه مؤدیان مالیاتی به استثنای موارد مذکور در قوانین «مالیات‌‏های مستقیم»، «توسعه ابزارها و نهادهای نوین مالی» و «تأمین مالی تولید و زیرساخت‏‌ها» و «جهش تولید دانش بنیان» برای اشخاص حقیقی ۷۵ میلیارد تومان و حقوقی ۷۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

بر اساس اصلاحیه جدید، شرکت‌های دولتی زیان‌ده، دارای سود و زیان سربه‌سر یا دارای یک درصد هزینه بیش از کل سود هستند، از تکلیف مندرج در این بند مستثنی شده‌اند.

طبق دستورالعمل جدید، پرداخت هزینه مالیات نقل‌وانتقال خودروهای صفر، کاملاً بر عهده فروشنده است و هرگونه توافق برای پرداخت مبلغ از سوی خریدار غیرقانونی تلقی می‌شود.

مدت‌هاست که در معامله‌های مربوط به خرید و فروش خودروهای صفر، سوال مهمی وجود دارد و آن هم این است که کدام یک از طرفین موظف‌اند تا هزینه‌های مربوط به مالیات نقل‌وانتقال را بپردازند.

طبق نامه‌ای که از سوی وزارت صمت به رئیس اتاق اصناف تهران ارسال شده، پرداخت هزینه مالیات نقل‌وانتقال به عهده فروشنده بوده و امکان هرگونه تفاهم یا اجبار در تغییر آن به خریدار مغایرت قانونی دارد. ضمناً مطابق ماده ۵۷ قانون نظام صنفی، هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای خودرو و زیان خریدار گردد، از مصادیق گران‌فروشی خواهد بود.

طبق آمار سازمان امور مالیاتی، ۴۰۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات در پنج ماه امسال وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴۴ درصدی را دارد.

درآمدهای مالیاتی در پنج ماه امسال نسبت به رقم مصوب قانون بودجه ۸۰ درصد محقق شده و بر اساس گزارش سازمان مالیاتی کشور، ۲۸۵ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی دارد؛ مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت می‌شود.

همچنین در بازه زمانی ذکر شده، ۱۹ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان مالیات اشخاص حقوقی وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم مالیات بر درآمدها در پنج ماهه امسال، هفت هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان است که مالیات از حقوق کارکنان بخش عمومی و خصوصی معادل ۱۲ درصد و سهم مالیات مشاغل حدود ۶ درصد از کل مالیات وصولی است.

 

فرصت رو به پایان برای برخورداری از بخشودگی؛

۲۵ شهریور آخرین مهلت‌ استفاده فعالان اقتصادی از بخشودگی جرائم مالیاتی

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیانی که تا تاریخ ۲۵ شهریور کلیه بدهی مالیاتی خود را پرداخت نمایند مشمول بخشودگی جرائم قابل بخشش قرار خواهند گرفت.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، براساس بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی کشور و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و در جهت تکریم مؤدیان محترم مالیاتی، اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض شد.

براساس این بخشنامه، اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ده میلیارد (۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف سی میلیارد (۳۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال برای هر سال یا دوره حسب مورد در صورت پرداخت کلیه بدهی مالیاتی تا تاریخ ۲۵ شهریور سال جاری به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌گردد.

گفتنی است سازمان امور مالیاتی توصیه کرده است با توجه به فرصت محدود، مؤدیان مالیاتی مشمول جهت برخورداری از این تسهیلات ویژه باید در اسرع وقت به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود مراجعه کنند تا بتوانند با پرداخت بدهی‌ها تا ۲۵ شهریور از بخشودگی تا ۱۰۰ درصد برخوردار شوند.

شرکت معتمد ملل شريف به عنوان نخستين شرکت معتمد مالياتی، براساس ارزیابی‌های انجام‌شده طبق «آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان» و «قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات»، به عنوان شرکت دانش‌بنیان تایید شده است. نتیجه ارزیابی شرکت و تاریخ تاییدیه آن در صفحه فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان در این آدرس قابل مشاهده است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص تعیین داروهای وارداتی مشمول حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده یک درصدی را ابلاغ کرد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه جلسه ۲۷ تیر امسال هیأت وزیران در خصوص تعیین فهرست کالاهای مشمول جزء ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ را به وزارت‌خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد و بهداشت و همچنین سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

مطابق این مصوبه، حدود ۴۷۰ قلم انواع داروی وارداتی و افزودنی‌های خوراک دام و طیور و آبزیان مشمول جزء ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ شده‌اند.

بر اساس بند مذکور از قانون بودجه امسال، حقوق گمرکی و مالیات ارزش‌افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال به یک درصد کاهش می‌یابد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و در جهت تکریم مودیان محترم مالیاتی مقرر می دارد: اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیاتهای مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ده میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف سی میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برای هر سال یا دوره حسب مورد در صورت پرداخت کلیه بدهی مالیاتی تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ به مدیران کل امور مالیاتی تفویض میگردد. بند ۱۹ بخشنامه شماره ۵۱۵۱۰/۲۰۰/د دراجرای این بند جاری می باشد. در موارد جرایم مازاد بر نصاب های مذکور با هماهنگی معاونت درآمدهای مالیاتی تا صددرصد به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می گردد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: از طریق به‌کارگیری نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، شناسایی فراریان مالیاتی و هم‌زمان برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص راه‌های افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: به‌کارگیری نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تکمیل‌کننده روش‌های مختلف کشف فرار مالیاتی است و می‌تواند یاری بخش ما در تحقق درآمدهای مالیاتی باشد. در حال حاضر میزان فرار مالیاتی در کشور بالاست و مقابله با آن به طور جدی و قاطعانه در دستورکار همکاران ما در نظام مالیاتی قرار دارد.

همتی با بیان اینکه ما به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی بدون فشار به مؤدیان هستیم، اظهار داشت: با مصوبه قانونی اخیر، مالیات واحدهای تولیدی به میزان ۵ واحد کاهش یافته است و بدین ترتیب رقمی نزدیک به ۵ همت از مالیات مجدداً به تولیدکننده برگردانده می‌شود و البته این میزان از مسیرهای دیگر توسط همکاران نظام مالیاتی کشور جبران خواهد شد.

وی یکی از کارکردهای مهم مالیات را تنظیم گری در اقتصاد عنوان کرد و افزود: هدف سازمان امور مالیاتی تنها کسب درآمد نیست چرا که اصولاً مالیات به جز درآمدزایی نقش مهم و بی بدیل تنظیم گری را نیز در اقتصاد بر عهده دارد. بر این اساس به دنبال جلوگیری از فرار مالیاتی و هم‌زمان، برقراری بیش از پیش عدالت در مسیر دریافت مالیات هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی بیان کرد: در حال حاضر سهم مالیات از جی دی پی نزدیک به ۷ درصد است این در حالی است که میانگین جهانی آن ۱۵ درصد است. علت آن هم فروش دارایی سرمایه‌ای ما یعنی نفت است. همین نفتی که دولت می‌فروشد از حقوق مردم است و نوعی مالیات محسوب می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم هم نفت بفروشیم و هم مالیات زیاد بگیریم. میانگین سهم مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشورهایی که نفت نمی‌فروشند رقمی حدود ۱۵ درصد است اما ما چون نفت می‌فروشیم نسبت مالیات به جی دی پی ما در مقایسه با این قبیل کشورها کمتر است.

عبدالناصر همتی درخصوص تقویت نقش هدایت و تنظیم گری مالیات در اقتصاد و مقابله آن با سوداگری و سفته بازی و فعالیت‌های غیرمولد گفت: در حال حاضر قانون مالیات بر عایدی سرمایه یا همان سی جی تی که در مجلس به تصویب رسیده به شورای نگهبان برگشته است و ما باید آن را با مشارکت مجلس محترم به نتیجه برسانیم. باید به سمتی برویم که بتوانیم از فعالیت‌های سوداگرانه که درآمد‌های بالا دارند و در عین حال زحمت کمتری متقبل می‌شوند مالیات‌های بیشتری وصول نماییم.

وی در پایان با اشاره به سرانجام لایحه مالیات بر مجموع درآمد که در دولت قبل ارائه شده بود نیز تصریح کرد: لایحه مالیات بر مجموع درآمد نیز همچنان در دستور کار قرار دارد. مفهوم اجرای مالیات بر مجموع درآمد این است که برخی مالیات‌ها حذف و برخی بخش‌های مالیاتی نیز با یکدیگر ادغام می‌شوند. در این خصوص باید با سایر سیاست‌های مالیاتی که قبلاً تصویب شده و اکنون در حال اجراست هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

 

 

شرکت معتمد ملل شریف به عنوان یازدهمین شرکت معتمد مالیاتی نوع اول موفق به دریافت مجوز فعالیت از سازمان امور مالیاتی کشور شد. شرکت معتمد ملل شریف به شماره ثبت ۶۲۱۳۲۶ (با نام تجاری معتمد من) با مشارکت کنسرسیومی متشکل از موسسه مالی ملل، شرکت دانش‌افزار نارون شریف و شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام)، با دریافت مجوز فعالیت نوع یک در تاریخ ۱۶/۰۵/۱۴۰۳، به عنوان یازدهمین شرکت معتمد مالیاتی در لیست شرکت‌های معتمد مالیاتی نوع اول قرار گرفت و در راستای تحقق اجرای آیین‌نامه موضوع ماده ۲۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، آماده ارائه مجموعه خدمات مالیاتی مرتبط در حوزه صدور و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی است. آرمان دانشوران، مدیرعامل شرکت معتمد ملل شریف، در خصوص ظرفیت‌ها و اهداف این شرکت اظهار داشت: « با توجه به تجربه بلندمدت و تخصص مدیران شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و تیم حرفه‌ای و توانمند آن که عموماً متشکل از فارغ‌التحصیلان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف هستند، ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه راهکارهای نوآورانه مالیاتی در این شرکت وجود دارد و معتمد ملل شریف بر آن است که با ارائه خدمات تخصصی و متنوع، تکیه بر به‌روزترین فناوری‌ها و دانش روز دنیا و ارائه ابزارهای هوشمند و نوآورانه، در راستای تسهیل امور مالیاتی مودیان گام بردارد.» مودیان محترم می‌توانند برای مشاهده لیست اسامی شرکت‌های معتمد، به درگاه ملی مالیات به آدرس  www.intamedia.ir  مراجعه نموده و متن این خبر را در این لینک مشاهده نمایند.

  • شرکت معتمد ملل شریف در آبان ماه 1402 با هدف ارائه راهکارهای نوآورانه و تکیه بر فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات مالیاتی و تسهیل امور مالیاتی مودیان تاسیس شد. این شرکت با بهره‌مندی از کادر مجرب و توانمند متشکل از فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و با بهره‌مندی از حمایت‌های موسسه اعتباری ملل، با ارائه سبد متنوعی از راهکارهای نرم‌افزاری با نام تجاری معتمد من، ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی را برای مودیان تسهیل می‌کند.​

    کلیه حقوق مادی و معنوی برای معتمد ملل شریف محفوظ است
  • سامانه پاسخگویی معتمد من

    سامانه پاسخگویی معتمد من