اطلاعیه شماره ۴۷- درخصوص الزام مودیان اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق ماده۱۴ مکرر به صدور صورتحساب الکترونیکی از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۱

۲۷ شهریور ۱۴۰۳

متن و تصویر اطلاعیه شماره ۴۷ سازمان امور مالیاتی کشور به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شرایط صدور صورت­حساب الکترونیکی توسط اشخاص حقیقی مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ و با عنایت به نصاب مقرر در ماده ۱۴ مکرر قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و تبصره ۱ آن، چنانچه فروش هر مودی شخص حقیقی در طی سال از نصاب مقرر در ماده مزبور عبور نماید، از ابتدای دومین دوره بعد از اتمام دوره عبور فروش سالانه از نصاب مقرر، ملزم به صدور صورت­حساب الکترونیکی می­باشد.

شایان ذکر است صرفا برای کلیه مودیانی که عرضه کننده کالا و خدمت واحد هستند یا کالاها و خدمات مورد عرضه آن­ها مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده یکسان می­باشد. علاوه بر صورتحساب الکترونیکی نوع ۱و۲ ، رسید دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز در حکم صورت­حساب الکترونیکی است.

در ضمن مراتب فوق مانع از صدور صورت­حساب الکترونیکی نوع ۱ و با ۲، توسط صاحبان مشاغل با فروش سالانه کمتر از نصاب مذکور که طبق سایر قوانین مکلف به صدور صورت­حساب الکترونیکی شده­‌اند، نخواهد­بود.

 

  • شرکت معتمد ملل شریف در آبان ماه 1402 با هدف ارائه راهکارهای نوآورانه و تکیه بر فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات مالیاتی و تسهیل امور مالیاتی مودیان تاسیس شد. این شرکت با بهره‌مندی از کادر مجرب و توانمند متشکل از فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و با بهره‌مندی از حمایت‌های موسسه اعتباری ملل، با ارائه سبد متنوعی از راهکارهای نرم‌افزاری با نام تجاری معتمد من، ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی را برای مودیان تسهیل می‌کند.​

    کلیه حقوق مادی و معنوی برای معتمد ملل شریف محفوظ است
  • سامانه پاسخگویی معتمد من

    سامانه پاسخگویی معتمد من