به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سید محمد هادی سبحانیان، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، بخشنامه جدید را صادر کرد. او این بخشنامه را درباره اصلاح آییننامه دفاتر، اسناد، مدارک و روشهای نگهداری و نمونه اظهارنامه مالیاتی منتشر کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی این اصلاحات را تأیید کرد. سازمان امور مالیاتی کشور این بخشنامه را برای اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ارسال کرد.
این آییننامه بر اساس ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات سال ۱۳۹۴ تهیه شد. سازمان امور مالیاتی آن را در هفت فصل، هشت ماده و شانزده تبصره تدوین کرد. مقررات این آییننامه از ابتدای سال ۱۴۰۴ اجرا میشود.
مودیانی که از دفاتر الکترونیکی استفاده میکنند، باید اطلاعات خود را در سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی ثبت کنند. این مودیان باید برای سال مالی مورد نظر کد رهگیری پلمب دفاتر الکترونیکی را از سازمان ثبت اسناد و املاک دریافت کنند.
مودیان موظفند رویدادهای مالی سال مورد نظر را در قالب نمونه اعلامی سازمان ثبت کنند. آنها باید اطلاعات خود را تا مهلت تعیینشده و طبق جدول زیر در سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی بارگذاری کنند.