با تکمیل و تأیید نهایی اطلاعات ویرایششده در سامانه ثبتنام الکترونیکی، پرونده مالیاتی مربوطه در کارپوشه سامانه مؤدیان فعال شده و مؤدی میتواند با ورود به کارپوشه مجدداً شناسه یکتای حافظه مالیاتی درخواست و دریافت نماید. لازم به ذکر است با درخواست شناسه یکتای حافظه مالیاتی توسط مؤدی، شناسه حافظه مالیاتی غیرفعال قبلی مجدداً فعال خواهد شد.
با رد صورتحساب الکترونیکی توسط خریدار، صورتحساب برای فروشنده باطل شده محسوب نمیشود و فروشنده میتواند درصورت نیاز با شماره مالیاتی صورتحساب مرجع (صورتحساب رد شده)، صورتحساب ارجاعی (صورتحساب اصلاحی/ ابطالی یا برگشت از فروش) صادر نماید.
جهت “سفارشیسازی” ستونهای مورد نیاز در نمایش صورتحساب میباشد.
بله، از طریق گزینه “دریافت صورتحسابها” امکان دریافت صورتحسابها در قالب فایل اکسل وجود دارد.
بله؛ در جزئیات صورتحساب با کلیک بر روی آیکون PDF، صورتحساب الکترونیکی به صورت فایل PDF قابل دریافت و چاپ میباشد.
با سه روش میتوان صورتحساب الکترونیکی را جستوجو کرد:
جستوجوی عادی: اطلاعات صورتحسابهای خرید براساس نقش مؤدی و یا الگوی صورتحساب قابل جستوجو میباشد.
جستوجوی پیشرفته: با انتخاب نقش مودی و الگوی صورتحساب، آیتمهای مختلفی از قبیل شماره مالیاتی، کد شعبه، شماره اقتصادی فروشنده و غیره جهت جستوجو اطلاعات صورتحسابهای خرید در اختیار کاربر قرار میگیرد. همچنین در هر جستوجو امکان فیلترکردن صورتحسابهای خرید نیازمند اقدام، با انتخاب گزینه”فقط موارد نیازمند اقدام” نمایش داده میشوند.
اقدام سریع: مودی میتواند با استفاده از شماره مالیاتی، صورتحساب موردنظر خود را در بخش “مدیریت صورتحساب” جستوجو نماید.
در جزئیات صورتحساب با کلیک بر روی دکمه “صورتحساب مرجع” میتوان صورتحساب مرجع را مشاهده نمود.
درصورت مشاهده جزئیات صورتحساب مرجع و انتخاب گزینه “صورتحساب ارجاعی” امکان مشاهده صورتحسابهای ارجاعی برای آن صورتحساب مرجع وجود دارد.
بله؛ در” فهرست صورتحسابها” یا در “جزئیات صورتحساب” با کلیک بر روی گزینه انتقال صورتحساب، شعبات پرونده نمایش داده میشود و با انتخاب شعبه موردنظر صورتحساب به شعبه موردنظر انتقال مییابد.
بله، در بخش “جزئیات صورتحساب” با انتخاب گزینه” انتقال”، امکان انتقال صورتحساب به شعبه دیگر مربوط به آن پرونده وجود دارد. پس از انتخاب گزینه انتقال، شعبات مربوط به آن پرونده در فرم “جهت انتخاب و انتقال” صورتحساب به آن شعبه نمایش داده میشود. مودی میتواند شعبه موردنظر را انتخاب و تایید نماید تا صورتحساب به شعبه موردنظر منتقل شود و با فیلتر شناسه شعبه، امکان مشاهده و دریافت گزارش صورتحسابهای شعبه تعیین شده امکانپذیر است.
با کلیک بر روی این گزینه، اطلاعات صحیح صورتحساب نمایش داده میشود. محاسبات در سامانه مؤدیان براساس اطلاعات اصلاح شده محاسبه میگردد.
برای انتقال صورتحساب الکترونیکی ثبتشده در سامانه مودیان برای امر (خرید و یا فروش)، در بخش جزئیات صورتحساب قسمت اقلام کالا، قلم کالاهای حقالعملکاری را انتخاب و بر روی گزینه (عملیات حقالعملکاری) کلیک میکنیم، شماره قراردادهای حقالعملکاری ثبت و نمایشدادهشده را انتخاب نموده و گزینه تائید را انتخاب مینماییم. پس از پایان مراحل گفتهشده، یک صورتحساب مجازی برای آمر ایجاد و ارسال میگردد و در اطلاعات صورتحساب نقش مودی از (عادی به حقالعملکاری) تغییر میکند. لازم به ذکر است به منظور حقالعملکاری خرید ضروری است که خریدار قبل از انجام عملیات حقالعملکاری نسبت به تایید صورتحساب الکترونیکی اقدام نماید.