سوالات متداول

در منوی «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی»، شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک و سایر اطلاعات مرتبط با تمام دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی لیست‌شده قابل مشاهده است. شما می‌توانید با تماس با شرکت صادرکننده دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود و ارائه سه مقدار کلیدی و منحصر‌به‌فرد «کد پذیرنده فروشگاهی»، «کد سوییچ پرداخت» و «شماره پایانه»، اطلاعات موردنیاز مرتبط با آن را دریافت نمایید.

به زودی امکان مشاهده حساب بانکی متصل به دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز به درگاه ملی خدمات الکترونیک اضافه خواهد شد.

جهت اطلاع از شماره حساب‌های متصل به دستگاه‌های کارتخوان پیشخوان الکترونیک که با شماره ترمینال ۷۴ آغاز شده‌اند، می‌توانید با شماره‌ی ۰۲۱۶۶۴۳۰۵۵۴ تماس حاصل نمایید.

اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که در بخش «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» درگاه ملی خدمات الکترونیک نمایش داده شده‌است، از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ ایران به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده ‌است.

درصورتی که اطلاعات مربوط به دستگاه کارتخوان بانکی و یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود را در این بخش مشاهده نمی‌کنید، این به این معنی است که بانک مرکزی هنوز اطلاعات آن را به سازمان امور مالیاتی ارسال نکرده‌ است.

شما می‌توانید در روزهای آتی به درگاه ملی خدمات الکترونیک مراجعه نمایید تا پس از نمایش اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی موردنظر، آن‌ها را تعیین تکلیف نمایید.

از زمان ارسال اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور، مودی ۱۵ روز فرصت دارد تا موارد مذکور را تعیین تکلیف نماید.

همچنین یادآوری می‌گردد می‌توانید عملیات‌های «الصاق به پرونده» یا «درخواست غیرفعال‌سازی» را روی مواردی که هم‌اکنون به شما نمایش داده شده ‌است، انجام و تایید نهایی نمایید.

تمام اطلاعاتی که در بخش «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» مشاهده می‌نمایید، از طرف بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده‌ است.

با توجه به این‌ که بخشی از اطلاعات ارسالی مورد اعتراض مودیان محترم مالیاتی قرار گرفته ‌بود، سازمان امور مالیاتی به منظور تکریم مودیان مالیاتی خدمت «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» را به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir اضافه نموده ‌است. از این پس مودیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات کل مالیاتی و یا بانک، فرآیند الصاق و غیرفعال‌سازی پذیرنده‌های بانکی را انجام دهند.

بله، امکان ساماندهی پذیرنده‌های بانکی برای اشخاص حقوقی نیز در درگاه ملی خدمات الکترونیک و منوی «ساماندهی پذیرنده‌های بانکی» تعبیه شده و در دسترس مودیان محترم مالیاتی قرار دارد.

کاربری و اطلاعات نمایش داده‌ شده در بخش ساماندهی پذیرنده‌های بانکی برای اشخاص حقوقی نیز مانند اشخاص حقیقی می‌باشد، ولی با ۲ تفاوت زیر:

۱- اشخاص حقوقی تنها یک پرونده مالیاتی دارند و برای الصاق دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود، همان یک پرونده را می‌توانند انتخاب نمایند.

۲- برای اشخاص حقوقی تمام دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به طور پیش‌فرض به پرونده مذکور الصاق‌ شده‌ است. لذا درصورتی که مودی حقوقی مشاهده نماید که یکی از دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی نمایش‌داده‌شده متعلق به او نیست، می‌تواند با کلیک بر روی دکمه «تغییر پرونده» آن را به لیست موارد «الصاق‌نشده» ارسال نماید.

سپس با استفاده از گزینه «درخواست غیرفعال‌سازی» درخواست غیرفعال‌سازی آن را به بانک مرکزی ارسال نماید.

با مراجعه به آدرس  tax.gov.ir و ورود به سامانه «ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات»، می‌توانید اعتراض خود را به برگ ارزیابی و یا ابلاغیه رای هیات حل اختلاف مالیاتی، ثبت و مراحل رسیدگی به آن را پیگیری نمایید. به زودی این خدمت به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور نیز اضافه خواهد شد.

مودیان از طریق نشانی tp.tax.gov.ir یا نشانی my.tax.gov.ir با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور، عملیات احراز هویت را انجام داده و سپس می‌توانند وارد کارپوشه شخصی خود شوند.

شناسه کالا/‌خدمت یک شماره ۱۳ رقمی ‌است که به کالا/‌خدمت تخصیص داده می‌شود. به ازای هر ردیف درصورت‌حساب الکترونیکی صادره توسط مودیان، درج شناسه کالا/‌خدمت مرتبط الزامی ‌است.

کلیه تولیدکنندگان، واردکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمت مکلف به دریافت شناسه مذکور از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

لیست کلیه شناسه‌های کالا/‌خدمت تخصیص‌داده‌شده از طریق نشانی stuffid.tax.gov.ir  قابل دریافت و مشاهده‌ است.

بله‌؛ امکان اعطای شماره اقتصادی به اتباع غیرایرانی وجود دارد. هر خریدار از جمله اتباع غیرایرانی درصورت تمایل، باید شماره اقتصادی خود را به فروشنده جهت ثبت درصورت‌حساب اعلام نماید.

حداکثر پنج برابر معافیت سالانه موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم.

۴  ساعت از زمان دریافت توکن.

اخذ گواهی کلید عمومی‌ توسط اشخاص حقوقی/حقیقی از مراکز میانی معتبر:

  • گواهی کلید عمومی‌ مهر سازمانی برای اشخاص حقوقی؛
  • گواهی کلید عمومی‌ امضا دیجیتال برای اشخاص حقیقی.

استخراج کلید عمومی‌ از گواهی کلید عمومی؛

به عنوان مثال با فرض اینکه فایل گواهی کلید عمومی‌CERTIFICATE.cer  و در مسیر /home/user/Documents باشد، با اجرای فرمان OpenSSL زیر، کلید عمومی‌در فایل PUBKEY.txt در مسیر /home/user/Documents/ ذخیره می‌شود:

openssl x509 -pubkey -in “/home/user/Documents/CERTIFICATE.cer” -noout > “/home/user/Documents/PUBKEY.txt”

بارگذاری فایل متنی حاوی کلید عمومی‌در کارپوشه مودی.

با فراخوانی متد GetServerInformation، کلید عمومی ‌و شناسه کلید عمومی ‌سازمان در اختیار ارسال‌کننده صورت‌حساب الکترونیکی قرار می‌گیرد. جزییات آن در سند «دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مودیان» در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی ‌‌intamedia.ir‌ در بخش پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان‌، گزینه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها قابل بهره‌برداری است.

  • شرکت معتمد ملل شریف در آبان ماه 1402 با هدف ارائه راهکارهای نوآورانه و تکیه بر فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات مالیاتی و تسهیل امور مالیاتی مودیان تاسیس شد. این شرکت با بهره‌مندی از کادر مجرب و توانمند متشکل از فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و با بهره‌مندی از حمایت‌های موسسه اعتباری ملل، با ارائه سبد متنوعی از راهکارهای نرم‌افزاری با نام تجاری معتمد من، ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی را برای مودیان تسهیل می‌کند.​

    کلیه حقوق مادی و معنوی برای معتمد ملل شریف محفوظ است
  • سامانه پاسخگویی معتمد من

    سامانه پاسخگویی معتمد من